Kezdjük egy kérdéssel: Voltál már úgy vele, hogy ránéztél egy gyönyörű weboldalra vagy Instagram-profilra, és azt gondoltad: „Na, én is valami ilyet szeretnék!”
Aztán amikor megpróbáltad a saját márkádat hasonló stílusban felépíteni, valami mégsem stimmelt. Nem érezted magadénak. Olyan volt, mint egy csodás ruha, ami jól mutat a kirakatban – csak épp nem te vagy benne.
Ez a cikk arról szól, hogyan lehet megtalálni azt a stílust, ami nemcsak szép, hanem hozzád is illik. Mert attól lesz igazán erős és hiteles a márkád, ha önazonos.
Az inspiráció nem utánzás – hanem iránytű
Inspirációt gyűjteni nemhogy szabad, hanem szinte kötelező. Én is ezt teszem, mielőtt bármibe belevágok: átnézek Pinterest-táblákat, vizuális stílusokat, betűtípusokat, színeket. Ez a folyamat olyan, mint amikor valaki utazás előtt térképet rajzol: nem azért, hogy más útvonalát másolja, hanem hogy tudja, merre induljon.
Az inspiráció tehát nem sablon, amit másolunk, hanem támpont, ami elindít bennünket a saját irányunkba.
Minden márka egy személyiség – vajon a tiéd milyen?
Ha egy márka megszólalna, milyen lenne a hangja? Kedves és játékos? Visszafogott és elegáns? Határozott és magabiztos?
A vizuális stílus akkor működik jól, ha összhangban van ezzel a személyiséggel. A tipográfia, a színek, a képek világa mind-mind mesélnek rólad, még mielőtt bárki elolvasná az első mondatot a weboldaladon.
Ezért nem lehet a stílust „csak úgy” választani – ahogy nem veszel fel egy teljesen idegen karakterű ruhát sem, csak mert divatos.
A csapda: másnak akarunk tetszeni, és közben elveszünk
Sok kezdő vállalkozó – és ezzel magam is így voltam az elején – ott csúszik el, hogy túlságosan a célcsoport fejével próbál gondolkodni.
„Mit vár el tőlem a jógastúdió-tulajdonos?”
„Mi tetszene egy tudatos, minimalista női célcsoportnak?”
Ezek persze fontos kérdések – de csak akkor van értelmük, ha közben nem veszítjük szem elől a legfontosabbat: ki vagyok én ebben az egészben?
Mert ha a stílusod nem te vagy, csak egy szerep, amit magadra húztál, akkor az meglátszik.
Nem lesz benne élet. És a célcsoport pont ezt fogja megérezni – még ha nem is tudja pontosan megfogalmazni, hogy mi nem stimmel.
A valódi stílus belülről fakad
A legjobb vizuális identitás nem a legtrendibb – hanem a legőszintébb.
Olyan, amit te is örömmel nézel nap mint nap. Amihez nem kell pózolni. Ami mögé oda tudsz állni, mert rólad szól.
Egy honlap akkor működik igazán, ha a látogató nemcsak azt látja, hogy mivel foglalkozol, hanem azt is megérzi, ki vagy te ebben a munkában.
Inspirálódj bátran – de maradj önmagad
Nem kell mindenkinek rusztikus natúr stílust választani, mert most az menő.
És nem kell pasztell letisztult dizájnt erőltetned, ha te a színes, kicsit bohókás világban érzed jól magad.
A vizuális stílus nem kosztüm, hanem bőr – és az a jó, ha nem kell cserélgetni, csak egyszerűen jól érzed magad benne
Szeretnél olyan márkát építeni, ami nemcsak szép, hanem önazonos is? Szívesen segítek megtalálni a stílusodat – veled együtt, nem helyetted.